Totalt antall sidevisninger

lørdag 3. desember 2011

Historier om den sjette sans


Har du noen gang merket at noen har stirret på deg, for så å snu deg rundt og oppdage at det er riktig? Hvordan kan du føle slikt?
Forklaringen kan kanskje ligge i den såkalte sjette sans. Mange mennesker har opplevelser de ikke kan forklare, eller ikke tenker nærmere etter. Mange avviser at det kan finnes noe vi ikke vet helt sikkert hva er, mens mange andre tror mer eller mindre på det. Spør du en av skeptikerne hva som gjør at du merker at noen ser på deg (konsentrerer seg om deg) har de neppe noe fornuftig svar.
Joralf Gjerstad, mest kjent som Snåsamannen, er Norges mest kjente synske i dag. Han har hjulpet tusenvis av mennesker, og to bøker om ham forteller om hans evner. Mange tror på ham, mange ikke. 17.mai 2010 ble fire mennesker tatt av et jord- og isras langt inne i de uveisomme delene av Jamtfjellet i Nordland. Den ene ble ikke funnet. Les den fantastiske historien om hvordan Snåsamannen fant den savnede:
Skjermdumpen jeg illustrerer dette blogginnlegget med, viser klart hvor stort dette rasområdet var, og hvor vanskelig jobb letemannskapene hadde. Snåsamannens hjelp var av uvurderlig betydning.
Etter min mening har mange mennesker opplevelser som kan oppfattes som "overnaturlige", men som etter min (og mange andres) overbevisning, er naturlig, og eksempler på at den sjette sans eksisterer. Jeg skal dele noen av mine opplevelser i denne bloggen, og jeg håper andre vil gjøre det samme, og diskutere rundt dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar